historia clubLa pràctica del bàsquet a Torroella de Montgrí es remunta a l'any 1983, al pati del col·legi Sant Gabriel, quan el Sr. Eugeni Padrones va engrescar a uns quants nois i noies a practicar un esport totalment desconegut a la vila.

Aquella primera temporada ja es van formar dos equips, un de masculí i un altre de femení que entrenaven i jugaven a les pistes del col·legi.
A l’agost del 1985, s'establí el pas de competicions escolar cap a les actuals, les federades. A la vegada que s’optà per una projecció a nivell municipal. Així es començà a formar el Bàsquet Club Torroella.

En crear-se el nou club, la filosofia va canviar. Aviat es va inaugurar un pavelló, el Pavelló Municipal de Torroella de Montgrí i es va constituir la primera directiva, on un dels membres més emblemàtics va ser el Sr. Josep Morraja, primer president de l'entitat.

Durant els anys següents i amb les consecutives Juntes, presidides per Joaquim Punsola, Dani Prat, Josep Ferrer i Dolors Subirà, l'estructura del club ha anat creixent i s’han anat incorporant nous equips.

En aquests moments, el Bàsquet Club Torroella compta amb equips en totes les etapes, de formació, de promoció i de competició, tant masculins com femenins.

Medalla del Montgrí

medalla del montgriEn motiu dels 25 anys de bàsquet a la vila, l'Ajuntament de Torroella de Montgrí, a la Festa Major de Sant Genís de 2008 va atorgar al Bàsquet Club Torroella la medalla del Montgrí juntament amb l'Associació d'amics de Radio Montgrí i a la Revista Emporion.

Recordar que els orígens del Bàsquet Club Torroella cal situar-los al pati del Col·legi Sant Gabriel. Allà hi va començar com una activitat extraescolar per als nens i nenes amb els germans Jesús de la Cruz i l'Eugeni Padrones d'entrenadors. L'excel·lent evolució de l'activitat va fer que l'agost de 1985 decidissin federar-se, amb el nom de Club Sant Gabriel Torroella.

Un moment clau va ser el període de transició cap a la seva denominació actual. S'hi va optar per la major projecció a nivell municipal, amb la qual cosa va passar anomenar-se Bàsquet Club Torroella.

Durant tots aquests anys, el club ha tingut els següents presidents: Josep Morraja, Joaquim Punsola, Daniel Prat, Josep Ferrer i, actualment la Dolors Subirà.

En aquests moments, el Bàsquet Club Torroella compta amb equips de totes les etapes, de formació, de promoció i de competició i sempre destacant els següents valors: Fomentar l'esport i, en concret, l'esport d'equip ; inculcar el respecte a l'esforç, la constància i la disciplina vers la pràctica esportiva; vetllar pel benestar físic i psíquic dels jugadors; formar jugadors i jugadores destacats/des, i promocionar el nostre municipi en les diferents competicions.

Bàsquet Club Torroella

Pavelló Municipal